środa, 11 marca 2015

Eko torba z geometrycznym wzorem

Kolejny prosty sposób na ozdobienie zwykłej, bawełnianej torby na zakupy. Tym razem wybrałam geometryczny wzór - trójkąty. Starałam się uzyskać efekt nieregularnego przejścia kolorów. Do nałożenia farbki wykorzystałam stempel z ziemniaka, co trochę przypomniało mi czasy pszedszkola;) Zobacz też: torbę z motywem serca.


pomysł na ozdobienie torby

 

Opis krok po kroku w tutorialu:


Wzór wykonałam na białej bawełnianej torbie (z recyklingu, uszytej ze starego prześcieradła). Pamiętajcie o włożeniu do środka torby pergaminu aby zabezpieczyć go przed przebijaniem farby.

stempel z ziemniaka

Do malowania użyłam farbkę do jasnych tkanin (cena ok. 2,50 zł). Nakładałam ją pędzelkiem na stempel wycięty z ziemniaka (można też nakładać gąbeczką). Stempel przyciskamy do materiału, starając się nie przesuwać go na boki. Odbijamy kolejne trójkąty. Jeżeli chcemy uzyskać cieniowanie koloru, na stempel nakładamy mniej farby lub odciskamy go wcześniej na czystej kartce.


Po wyschnięciu farby (ok. 3-5 godzin), przeprasowujemy wzór pod pergaminem.


 

I to już koniec:) Proste prawda?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz