wtorek, 17 lutego 2015

Eko-torba z motywem serca

Inspiracją do powstania tej torby był walentynkowy wpis na blogu Doroty Szelągowskiej, gdzie pojawiła się torba z motywem serca wykonana opisaną niżej techniką. W domu miałam akurat czerwoną farbkę do tkanin zakupioną do innego projektu, więc natychmiast zabrałam się do działania. Torbę na zakupy uszyła moja mama (niezastąpiona), ze starego dziecięcego prześcieradła. Torbę bez nadruku można kupić w sklepach za parę groszy (np. w Tiger widziałam za 6 zł).   


DIY ekotorba


Zapraszam na tutorial:



Motyw serca został wykonany na białej, bawełnianej torbie tzw. surówce. Jest to materiał, który jest bardzo wytrzymały, więc myślę, że torba długo posłuży:) Oprócz torby potrzebne będą: szablon serca, ołówek z gumką, farbka do tkanin i pergamin.

 

Do środka torby wkładamy pergamin (ew. kartkę czy kawałek kartonu), co zabezpieczy torbę przed pobrudzeniem się farbą


Przygotowujemy szablon serca. Możemy wyciąć go z pergaminu, jednak ja mam swój patent ;) Składam na pół arkusz okleiny meblowej, rysuję połówkę serca i wycinam. Otrzymujemy samoprzylepny szablon, który naklejamy na torbę. Dzięki temu szablon nie będzie się podwijał i przesuwał po torbie, możemy być spokojni, że nałożona farba się nie rozmaże.
 

Farbkę nakładamy za pomocą ołówka z gumką, która jest naszym stempelkiem. Gumka powinna być płaska. Jedyny ołówek z gumką jaki miałam był plastikowy, więc użyłam właśnie takiego - ale myślę, że wygodniej jest nakładać zwykłym, drewnianym.


Serducho cierpliwie wypełniamy kropkami. Odklejamy szablon.


Tak prezentuje się serducho - jestem dumna z jego równej krawędzi :) Czekamy od 3 do 5 godzin na całkowite wyschnięcie farby.


Wzór przykryty pergaminem przeprasowujemy żelazkiem o temp. 150 °C. Dzięki temu farba się utrwali i nie będzie spierała.



Tak prezentuje się efekt końcowy:




Podsumowując, wykonanie tego wzoru jest banalnie proste i moim zdaniem - efektowne. Jak myślicie?

Inny pomysł na ozdobienie torby? Zobacz: eko-torba z geometrycznym wzorem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz