niedziela, 19 kwietnia 2015

10 pomysłów na osłonę na grzejnik

Pora zacząć nowy dział na moim blogu - a mianowicie pomysły Do It Yourself, które mnie inspirują. Do tej pory pokazywałam to co sama wymyśliłam lub przynajmniej sama zrobiłam, teraz chcę też dzielić się z Wami, tym co mi się podoba lub planuję zrobić w bliższej lub dalszej przyszłości. 




Zaczynamy:) Dziś o osłonach na kaloryfery, które wielu uważa za must have w swoim domu. Ich wykonanie może wydawać się baaardzo skomplikowane, jednak po rozpracowaniu na czynniki pierwsze konstrukcji oraz obejrzeniu sporej ilości tutoriali, wszystko staje się o niebo łatwiejsze. Może kiedyś się skuszę? Wybrałam, kilka fajnych osłon w różnych wariantach - większość takich,
do których udało mi znaleźć instrukcje "krok po kroku", bo lubię gdy wszystko jest jasne:) 



maskownica na grzejnik
thisolidhouse.com
Osłona wykonana jest z łatwo dostępnej płyty MDF oraz metalowej siatki dekoracyjnej. Została pomalowana na biało. Autor artykułu dosłownie rozłożył ją na części:


thisolidhouse.com
Więcej zdjęć i szczegółowy opis wykonania znajdziecie na thisoldhouse. Co więcej istnieje filmik, na którym pokazane jest jak zbudować prawie identyczną osłonę. 

 

Na christinasadventures znajduje się sprawozdanie z budowy bardzo podobnej osłony (również z MDF-u i metalowej siatki), jednak blat wykonany jest z drewnianej deski. Moim zdaniem wygląda to świetnie.

Zamiast metalowej siatki można użyć paneli dekoracyjnych z wyciętym wzorem i stworzyć takie dzieło:



lub

mojafirma.infor.pl

 Jak wykonać - opisane dokładniej tutaj
  
Znalazłam takie przykładowe wzory kratek, zastanawiam się tylko jak z ich dostępnością. 

amberradiatorcovers.co.uk
 
rafalo.eu

Jako ekran do obudowy kaloryfera możemy zamontować też siatkę rattanową. W ofertach sklepów, znajdziemy takie w naturalnym kolorze lub pomalowane na biało. Wybierać można również we wzorach siatek. 





A to wersja ekonomiczna :) Na przesympatycznym blogu prywatnymikrokosmos znalazłam taką materiałową osłonkę - zasłonkę. Jak dla mnie wygląda super, szkoda tylko, że to wersja raczej tylko na lato. 

Skoro jesteśmy w temacie tymczasowych osłon, fajną opcją dla pokoju dziecięcego jest zakrycie grzejnika konstrukcją wykonaną z wyciętych z płyty MDF kół, pomalowanych na kolorowo:
  

zrobiszsam.muratordom.pl

Kolejny pomysł, który wpadł mi w oko:




soane.co.uk
Pinterest.com
Osłony z poprzecznymi deskami. Ten pomysł wydaje mi się najbardziej przystępny jeżeli chodzi o dostępność i cenę materiałów, oraz samo wykonanie. Jak myślicie?

jaktozrobicsamemu.pl


Sposób wykonania osłony w takim charakterze wykonanej ze sklejki, MDF-u oraz sosnowych kantonówek znajdziecie w tutorialu na jaktozrobicsamemu

A może listwy zastąpić tyczkami bambusa?  


Fajna sprawa:) z bloga lucywilliamsinteriordesign




osłona na grzejnik diy
Pinterest.com

Osłona z recyklingu. Dlaczego nie wykorzystać jako osłony drewnianej palety? Moim zdaniem ta tutaj wygląda bardzo klimatycznie. Paletę możemy dostosować do swoich potrzeb np. przyciąć, przebudować, pomalować. Wszystko zależy od naszej wyobraźni:) 
  
osłona na grzejnik diy

I ostatnia wersja, która mnie absolutnie urzekła to osłona na grzejnik, która jest jednocześnie ławką. Cudo! Szkoda, że nie mam miejsca w mieszkaniu na taką instalację;) Wskazówki jak wykonać tego typu osłonę z siedziskiem znajdziecie na blogu americanfoursquare.

W popularnym markecie budowlanym widziałam proste (składające się właściwie tylko z przedniego panelu maskownice na grzejniki. Ceny wahały się od ok. 230 do 480 zł (w zależności od wzoru i wielkości oczywiście). Jak dla mnie nie są one jednak zbyt efektowne.

Nim zaczniemy myśleć o obudowie, warto jest odmalować grzejnik (szczególnie taki starego typu, gdy np. farba się łuszczy). Kilka amatorskich wskazówek w poście: Malowanie żeliwnego grzejnika.


http://havealovelydiy.blogspot.com/2015/02/malowanie-zeliwnego-grzejnika_6.html



 Podsumowując: Jeżeli mamy w domu potrzebne narzędzia (myślę, że minimum to wyrzynarka i wiertarka) oraz dobre chęci i trochę cierpliwości, możemy sobie zrobić obudowę na grzejnik. Wykonując taką maskownicę na pewno sporo zaoszczędzimy, jednak niestety projekt ten do najtańszych nie należy - materiały np. siatka metalowa czy panele ozdobne też mają swoją cenę. Ale za to ile satysfakcji jeżeli uda nam się taką osłonę zrobić samemu :) Chciałoby się Wam?;)


1 komentarz:

  1. Oczywiście, że by mi się chciało. Właśnie szukam pomysłu i Twój materiał jest naprawdę świetny. Ja pomyślałam, żeby zrobić ramę z palet i zamiast ażurowej ścianki, poprzeplatać sznurek (góra - dół), nie będzie blokował ciepła, no i rozwiązanie bardzo tanie.

    OdpowiedzUsuń