wtorek, 5 maja 2015

Okładka z brązowego papieru

Zapraszam do małego powrotu do czasów, kiedy książki obowiązkowo okładało się brązowym papierem. Jest to sposób niedrogi i jeżeli odrobinę się postaramy, taka książka z papierową okładką może być również ozdobą półki. U mnie zaczęło się od zwykłego albumu na zdjęcia, który mam od ładnych kilku lat,a podniszczona okładka szpeciła regał i po prostu mnie irytowała. Postanowiłam coś z tym zrobić i obłożyłam ją brązowym papierem, który ozdobiłam aplikacją w kropki, wydrukami - etykietkami oraz sznurkiem. Jeżeli jesteście ciekawi jak to zrobiłam i co z tego wyszło zapraszam do przeczytania posta:)



                  
Nim zaczniemy ozdabiać książkę/album/zeszyt najpierw musimy ją obłożyć brązowym papierem. Jak to zrobić? Na początek mini samouczek - jak zrobić okładkę z brązowego papieru?


okładka z brązowego papieru


Potrzebny jest właściwie tylko papier,  dobrze zrobiona okładka powinna się trzymać:) Poniżej instrukcja w trzech prostych krokach:

powayusd.com

Tak wyglądał album przed:




A tak po obłożeniu brązowym papierem:



Chociaż użycie taśmy klejącej nie jest konieczne, fajnym patentem stabilizującym okładkę jest przyklejenie kawałów taśmy dwustronnej między częścią okładki, która trzyma książkę a wierzchnią częścią (jak na zdjęciu). Czynność powtarzamy w każdym z czterech rogów.


Czas na ozdobienie okładki:


Do ozdobienia okładki wykorzystałam: 
  • biały marker olejowy
  •  wydruki etykietek z napisem
  •  sznurek jutowy




1. Za pomocą markera ozdobiłam okładkę kropkami. Zamiast markera można wykorzystać białą farbę i stempel z ołówka.  2. Klejem do papieru przykleiłam etykietki jedną z przodu a drugą z boku albumu. 3. Album przewiązałam sznurkiem.






Moim zdaniem wyszło klimatycznie:) W taki sposób można obłożyć zarówno nowe książki, notesy czy albumy - na pewno się nie poniszczą albo starym, zniszczonym - nadać nowe życie.

Jak Wam się taki pomysł podoba?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz