środa, 20 maja 2015

Naszyjnik z koralików Perler

Koraliki Perler kojarzone są głównie z zabawkami dla dzieci. Jednak w tym poście pokażę, jak zrobić naszyjnik zygzak w kolorach idealnych na lato - nie tylko dla małej księżniczki;) 




Niedawno natknęłam się na zdjęcie naszyjników w kolorowe zygzaki, coś mnie tknęło - koraliki, z których zostały zrobione, wyglądały dziwnie znajomo. Zapytałam o nie mamę - i tak miałam rację! okazało się, że to są takie same koraliki jakimi bawiłam się w dzieciństwie, co więcej gdzieś cudem uchowała się ich cała torebka.

thecraftedsparrow.com




 Z prawdziwej ferii barw wybrałam te w moich ulubionych kolorach: szarym, białym i miętowym. Poszukałam w internecie - okazało się, że te koraliki ze sztucznego tworzywa nazywają się Perler, i są świetną  zabawką dla dzieci. Cała rzecz polega na tym, że układa się dowolny wzór z koralików na specjalnej podkładce, a następnie przeprasowuje się je z obu stron żelazkiem (przez pergamin) i otrzymujemy zabawkę 3-D. Pomyślałam, że spróbuję, a co tam;) 


eksuccessbrands.com/perlerbeads



Nie miałam specjalnej podkładki z "igłami", więc koraliki ułożyłam na pasku szerokiej taśmy klejącej - żeby unieruchomić koraliki w miejscu.



Tak wyglądał wzór po ułożeniu na taśmie.


A tak po prasowaniu - koraliki lekko się stopiły, trzymając całość razem:) Wystarczyło tylko zawiesić naszyjnik na łańcuszku.

A to efekt:





 Bo kto powiedział, że duże dziewczynki nie mogą się bawić? ;)  

1 komentarz:

  1. Bardzo sympatycznie wyglądają takie koraliki. W sumie już dzięki Tobie mam pomysł na kolejne naszyjniki. Tylko jeszcze mam kilka baz do zawieszek https://pl.silvexcraft.eu/2165-do-zawieszek ale jak je skończę to wtedy będę robiła coś podobnego.

    OdpowiedzUsuń