niedziela, 5 kwietnia 2015

Uchwyt na kalendarz

Dziś pokażę, jak zrobić prosty uchwyt na kalendarz - taki z wyrywanymi kartkami. Choć coraz rzadziej spotyka się w domach takie kalendarze, to w moim domu jest punktem obowiązkowym - wisi w kuchni chyba od zawsze (oczywiście co roku jest nowy;)


jak zrobić ramkę na kalendarz? 

Zaletą tej podkładki pod kalendarz-zdzierak jest to, że można zmieniać jej wygląd, zawsze wtedy kiedy mamy na to ochotę. Np. na święta, czy w zależności od pory roku możemy wstawić różne tła. Ja zdecydowałam się czarno-białe tło w aztecki wzór, który wydrukowałam w drukarce. Zapraszam na tutorial:

 

potrzebujesz: 
  •  obrazek np. wydruk z drukarki
  • plastikowy arkusz  (ja wykorzystałam okładkę od starego zeszytu)
  • sznurek


1. Na plastiku zaznacz i wytnij dwie równoległe linie w odległości ok. 5 cm. W górnej części wytnij otwór. W tych samych miejscach wytnij linie i otwór na Twoim obrazku.
 

 


 2. Umieść obrazek "za szybką" i przyklej go naokoło transparentną taśmą klejącą zawijając mniejszą część paska do frontu podkładki. Przy tak geometrycznym wzorze taśma praktycznie przezstaje być widoczna dla oka:)

 

3. Tylną okładkę kalendarza przełóż przez wycięte linie.

  
4. Przez otwór przełóż sznurek, na którym zawiesisz kalendarz. I gotowe.



Mimo, że na co dzień  kalendarz wisi w kuchni, ale nad biurkiem też ciekawie się prezentował :) Co sądzicie?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz